niedziela, 7 listopada 2010

Wykopaliska #3

Phantom Power - Chic In Egypt 8/10



Chic In Egypt to dosyć krótka chillwaveowa EPka. Trudno mi zrozumieć dlaczego aż tak bardzo mi się podoba - jednak w tych krótkich delikatnych miniaturach udało się uchwycić świecące słońce, drinki z palemką i element kluczowy dla chillwave'u czyli nostalgię. Cała ta wrzawa wokół chillwave'u jakoś niezbyt mnie obchodzi, Toro Y Moi to dla mnie zaledwie coś czego można sobie z przyjemnością posłuchać a Ariel jest spoko no ale tylko spoko. Phantom Power trafiło do mnie bardziej niż czołowi przedstawiciele gatunku. Po prostu bardzo fajna muzyka.

Download

Late Of The Pier - Remixes EP 6/10



Skromna EPka składająca się z dwóch kawałków i dwóch remixów. Late Of The Pier to dla mnie definicja "fajnego indi srindi". Ci panowie naprawdę mają ciekawe pomysły i nie przeszkadza mi u nich ten jaskrawy indie płaszczyk, bowiem kryje się za nim coś więcej. Szczególnie mocno polecam kawałek "Blueberry" bardzo pozytywnie wyróżnia się na tle całej ich dotychczasowej twórczości.

Download

Brodka - Granda 6/10



O nowej brodce piszą wszyscy więc i ja wrzucę swoje 3 grosze. Zacznijmy od tego ,że "W Pięciu Smakach" to naprawdę rewelacyjny jak na polskie warunki kawałek. Ktoś w jakimś komentarzu na YT napisał ,że ta piosenka ma mnóstwo kolorów - i chyba nie dało się tego określić lepiej. W ogóle sam pomysł połączenia polskiego komercyjnego popu z freak folkowymi akcentami wydaje mi się bardzo ciekawy. Może to początek jakiejś nowej jakośći w polskim popie? Reszta płyty jest raczej przeciętna - chociaż trafia się perełka - śpiewany po francusku utwór zamykający płytę pt. "Excipt". Nigdy bym się nie podejrzewał o to ,że dam Brodce 6/10, życie zaskakuje.

Download

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz