niedziela, 14 sierpnia 2011

Wykopaliska #34

Trottel - Borderline Syndrome 8/10



Jeśli tego lata jest wam za gorąco to polecam węgierski post-punk (celniejsze byłoby określenie progresywny punk) z 1989. Bardzo surowe brzmieniowo i zimne granie. Ciekawy album, dużo interesujących rozwiązań, ciekawie pogodzona hardcore-punkowa ekspresja z poszukiwaniem nowych rozwiązań (warto zwrócić uwagę na sekcję rytmiczną!). Tak brzmi zima na szarym blokowisku. Perełka

Download

The Shangri-Las - Leader of the Pack 6/10



Shangri Las to ciekawy girlsband z lat 60. Wokół tego zespołu narosło wiele dziwnych, tajemniczych legend. Orgie w hotelowych pokojach, kłopoty z prawem nietypowa jak na naiwne lata 60 tematyka tekstów: wyobcowanie, śmierć, samotność. Te tajemniczość słychać w ich muzyce. Polecam

Download

Omar Souleyman - Jazeera Night 6/10



Cóż, przed Offem nikt raczej nie zapuszczał się w klimaty syryjskiej muzyki weselnej. Niestety (podobno) niesamowity występ Omara spędziłem na polu słysząc z oddali zaledwie charakterystyczny rytm tańca dabke. Tak czy inaczej zainteresowałem się tą prawdziwie egzotyczną muzyką już w domu. Trudno mi opisać to co robi Omar, ta muzyka jest tak absurdalna, że mogę was zapewnić, że czegoś takiego nie słyszeliście nigdy przedtem. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem Omara Souleymana przed oczami pojawił mi się zatłoczony autobus jadący przez pustynię - a w tym autobusie spocony ja. Warto!

Download

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz